Hjælp

Velkommen!

Dette community er for professionelle og entusiaster af vores produkter og tjenester.
Del og diskuter det bedste indhold og nye marketing ideeer, opbygdin professionelle profil, og bliv bedre til marketing, sammen.

Dette community er for professionelle og entusiaster af vores produkter og tjenester. Del og diskuter det bedste indhold og nye marketing ideer, opbyg din professionelle profil, og bliv bedre til marketing, sammen.

Dette community er for professionelle og entusiast brugere, partnere, og programmøre. Du kan stille spørgsmål vedrørende:

  • hvordan man installere Odoo på en specifik infrastruktur,
  • hvordan man konfigurere og tilpasser Odoo til specifikke finansbehov,
  • hvad er den bedste måde at bruge Odoo til et specifikt forretnings behov,
  • hvordan man udvikler moduler til egne behov,
  • specifikke spørgsmål om Odoo tjenesteydelser, osv.

Før du spørger - undersøg venligst om det samme spørgsmål er blevet stillet før. Du kan søge i spørgsmål ud fra deres titel eller tags. Det er altså OK at besvare dit eget spørgsmål.

Undgå venligst at stille spørgsmål der er for subjektive eller argumenterende eller ikke relevant for dette community.

Du bør kun stille praktiske spørgsmål der kan besvares, baseret på faktiske problemer du måtte have. Snakkesaglige, åbne spørgsmål forringer brugbarheden af sitet, og skubber andre spørgsmål væk fra forsiden.

For at undgå at dit spørgsmål bliver anmeldt og muligvis fjernet; undgå da helst at stille subjektive spørgsmål der hvor ...

  • ethvert svar er lige så gyldig: "Hvad er din favorit ____?"
  • dit svar gives sammen med spørgsmålet, og du forventer flere svar: "Jeg bruger _____ til ____, hvad bruger du?"
  • der er intet problem der skal løses: "Jeg er nysgerrig om hvorvidt andre folk har det på samme måde som mig."
  • vi bliver stillet et åbent, hypotetisk spørgsmål: "Hvad hvis _______ skete?"
  • er det triade skjult som et spørgsmål: "_____ er forfærdelig, har jeg ret?"

Hvis du passer ind i en af disse eksempler, eller din motivation for at stille et spørgsmål er "Jeg vil gerne deltage i en diskussion om _____", så bør du ikke spørge her, men på vores mailing liste. Hvis din motivation derimod er "Jeg vil gerne få forklaret _____", er det formentligt OK.

(Ovenstående sektion er tilpasset fra Stackoverflow's FAQ.)

Ydermere:

  • Svar bør ikke tilføje eller udvide spørgsmål. Rediger spørgsmålet eller tilføj en spørgsmåls kommentar i stedet.
  • Svar bør ikke kommentere på andre svar. Tilføj i stedet en kommentar til det andet svar.
  • Svar bør ikke bare pege på andre spørgsmål. Tilføj i stedet et spørgsmåls kommentar indikation "Mulig kopi af...". Dog er det okay at inkludere links til andre spørgsmål eller svar, ved angivelse af relevant yderligere information.
  • Svar bør ikke bare angive et link til en løsning. Angiv i stedet løsningens beskrivelse i dit svar, selv hvis det er kopier/sæt ind. Links er velkomne, men bør være støtte svaret; henvisning til kilder, yderligere læsning.

Svar bør ikke tilføje eller udvide spørgsmål. Rediger spørgsmålet eller tilføj en kommentar i stedet.

Svar bør ikke kommentere på andre svar. Tilføj i stedet en kommentar til det andet svar.

Spørgsmål bør ikke pege på andre spørgsmål. Tilføj i stedet en kommentar der indikere "Mulig kopi af...". Dog er det fint at inkludere links til andre spørgsmål eller svar, ved angivelse af relevant yderligere information.

Svar bør ikke bare angive et link til en løsning. Angiv i stedet løsningens beskrivelse i dit svar, selv hvis det er kopier/sæt ind. Links er velkomne, men bør være støtte svaret; henvisning til kilder, yderligere læsning.

Svar bør ikke starte debatter Dette community Q&A er ikke en diskussions gruppe. Undgå venligst at diskutere i jeres svar, eftersom de har tendens til at udvande essensen af spørgsmål og svar. For en kort diskussion, benyt venligst kommentar funktionaliteten.

Når et spørgsmål eller svar stemmes for, vil brugeren der oprettede indlægget modtage nogle point, som er kaldet "karma point". Disse point fungere som en slags mål for hvor meget communitiet stoler på personen. Diverse modererings opgaver tildeles gradvist til brugere baseret på disse point.

For eksempel, hvis du stiller et interessant spørgsmål, eller giver et hjælpsomt svar, vil dit input blive stemt for. Modsat, hvis dit svar er misvisende - vil den blive nedstemt. Hver stemme for vil generere 10 point, og hver stemme imod vil trække 10 point fra. Der er en grænse på 200 point der kan optjenes på et spørgsmål eller svar per dag. Tabellen vist til sidst forklarer omdømme point kravene for hver type af modererings opgave.

Formålet med dette site er at oprette en relevant vidensbase som kan besvare spørgsmål relateret til Odoo.

Derfor kan spørgsmål og svar redigeret som wiki-sider, af erfarne brugere af dette site, for at forbedre den generelle kvalitet af vidensbase indholdet. Sådanne privilegier gives til brugere baseret på deres karma niveau: Du vil være i stand til at gøre samme når dit karma bliver højt nok.

If this approach is not for you, please respect the community.

Here a table with the privileges and the karma level